Особистий кабінет

Блог

Головна / Блог / Фінансова грамотність: що таке страхова виплата

Головне

У застрахованого є багато обов'язків, які він бере на себе під час укладання договору, всі вони викладені як у договорі, так і у додатках до нього
Фінансова грамотність: що таке страхова виплата

Продовжуємо серію публікацій про фінансову грамотність. Сьогодні поговоримо про таке поняття, як страхова виплата.

Здавалося б, це поняття ясно всім, хто укладає договір страхування. Страхова виплата – це сума, яку виплачує страхова компанія застрахованій або особі, зазначеній у договорі, якщо стався страховий випадок.

Але іноді виникає плутанина, наприклад, іноді застраховані говорять про страхову премію, маючи на увазі саме виплату.

Страхова премія – це сума, яку страхувальник сплачує страховій компанії за договором страхування, синонімами іноді виступають «страховий платіж», «страховий внесок». Страхова ж виплата – це сума, яка надходить на рахунок застрахованого, якщо стався страховий випадок, синонім «страхове відшкодування».

Як визначається розмір страхової виплати?

Розмір страхової виплати визначається договором страхування. У разі обов’язкового страхування це суми, закріплені у законі. Якщо йдеться про добровільне страхування, то дані про розміри виплати є невід’ємною частиною договору, з яким страхувальник має познайомитись, перш ніж підписати договір.

Страхова виплата має бути достатньою, щоб привести потерпіле майно у стан, який у нього був до страхової події, але при цьому виплата не може бути більшою за страхову суму. http://www.proinsurance.ua/chto-takoe-strahovaya-summa/

Хто може одержати страхову виплату?

Зазвичай одержувачем виплати є сам застрахований або його довірені особи, наприклад, батьки при страхуванні дітей. Особливий випадок страхових виплат діє при страхуванні відповідальності, а також при медичному страхуванні та страхуванні туристів – якщо укладено такий договір, гроші отримує не той, хто його укладав, а постраждала сторона (при страхуванні відповідальності) або медична установа, яка надає послуги захворілому застрахованому (при ДМС чи туристичному страхуванні).

У ряді випадків – наприклад, при страхуванні життя призначається вигодонабувач, який може отримати страхову суму, якщо застрахований помер та його смерть визнана страховим випадком.

Від чого залежить розмір страхової виплати?

Розмір виплати залежить насамперед від франшизи. Про неї ми писали тут http://www.proinsurance.ua/finansova-gramotnist-shho-take-franshiza/

Страхова виплата може бути зменшена на розмір франшизи. Зазвичай франшиза застосовується у майновому та авто – страхуванні. Якщо ви не хочете отримувати менше при настанні страхової події, можна укласти договір із франшизою 0%, але такий договір коштуватиме дорожче. Якщо в договорі використовується “тимчасова франшиза” (зазвичай у договорах страхування здоров’я від захворювань), зазвичай відмовитися від неї не можна. Це спосіб для компанії убезпечити себе від шахрайських дій.

В автострахування сума виплат коригується ще й за рахунок так званої амортизації. Страхова компанія приймає до розрахунку ціну деталей з урахуванням їхньої амортизації (знос залежно від віку авто). При оцінці ремонту на СТО береться вартість нових вузлів та складових частин, тому реальна ціна відновлення авто та сума збитків, розрахована страховою компанією, можуть відрізнятися.

Однак, якщо ви залучите до питання страхування страхового посередника, наприклад, Proinsurance, ми можемо узгодити це питання зі страховою компанією та запропонувати рішення, зручне як застрахованому, так і страхувальнику.

Чому страхові компанії відмовляють у страхових виплатах?

Трапляються випадки, коли страхова компанія відмовляється виплачувати страхову виплату. Вона дійсно має таке право, якщо страхувальник порушив умови договору.

З випадків, що найчастіше зустрічаються: не вчасно і не в повному обсязі представив інформацію про настання страхового випадку. Зазвичай, за договором, компанію треба повідомляти негайно, як вам стало відомо про страховий випадок. Якщо це сталося не відразу, необхідно підготувати документи, що підтверджують, що в цьому не було злого наміру.

Наприклад, вашу квартиру залили сусіди, але ви були у відрядженні, і дізналися про це лише наступного дня. У такому разі необхідно надати наказ про відрядження, квитки на транспорт тощо.

У застрахованого є багато обов’язків, що він бере він під час укладання договору, вони викладені як у договорі, і у додатках щодо нього.

Всі ці дії потрібно виконати у повному обсязі та у строк, інакше страхова компанія може отримати привід не виплачувати гроші за договором.

Особливий випадок відмови у виплаті – винятки. Ці події також зазначені у договорі. Якщо сталася саме така подія, наприклад, ви отримали на відпочинку травму у стані алкогольного сп’яніння, страхова скоріш за все відмовиться компенсувати вам медичні витрати.

У нечастих випадках подія, через яку ви отримали збитки та зазнали витрат, може бути визнана не страховою, тобто такою, яка не враховувалася під час укладання договору страхування.

Щоб подібного не відбувалося, завжди беріть у союзники страхового посередника Proinsurance – на етапі укладання договору і, звичайно, при його супроводі ми допоможемо вам робити все правильно, за договором та отримати ваші виплати у строк та в повному обсязі.

Автор – Катя Майер

Головне

У застрахованого є багато обов'язків, які він бере на себе під час укладання договору, всі вони викладені як у договорі, так і у додатках до нього
всі новини
Перейти на UA
Перейти на RU
Go to ENG