Особистий кабінет

Блог

Головна / Блог / П’ять цікавих фактів з історії страхування

Головне

Як забезпечували страхування вантажів у стародавньому Китаї, який страховий агент став засновником держави, чому табличка на будівлі може вважатися страховим полісом та де був написаний перший в історії Російської імперії підручник зі страхування.
П’ять цікавих фактів з історії страхування

Страхування – цікава сфера діяльності з багатою історією. Сьогодні ми хочемо поділитися кількома фактами з історії страхування, щоб й ви впевнились в цьому.

  • Страхування налічує тисячі років історії

Історія страхування налічує приблизно 3 тис. років. Звісно  до нашої ери страхування було не таким, як зараз, але мова йшла про розподілення ризику, яке використовують й сучасні страхові компанії. Так, китайські купці об’єднували свої товари при відправленні по річці Янцзи, та розподіляли їх на всі існуючи кораблі таким чином, щоб при аварії, пожежі або атаці розбійників постраждала невелика частина товару в усіх, а не один купець зазнав катастрофічних втрат. Першу задокументовану систему страхування можна знайти у Вавилонському тексті Хамурапі, датованому 1750 р. до н. е. Юридичний кодекс дозволяв торговцям сплачувати збір за захист відвантаження морських вантажів від втрати або крадіжки. Приклади такого страхування можна знайти й Стародавній Греції та Римській імперії. Наприклад, у Стародавньому Римі, згідно зі статутом колегіуму Ланувія, його члени сплачували щомісячні внески, а у разі смерті фонд колегіуму забезпечував певну суму для належного похорону. Подати заявку на нього мав право лише спадкоємець, зазначений у заповіті. Якщо заповіт був відсутній, похорон організовував сам колегіум. Ця сума була захищена від вимог кредиторів, вона не могла бути використана для сплати боргів померлого. Також існували підстави для втрати права на отримання “страховки”.

  • Страховий поліс може виглядати як табличка на будівлі

Одним із наслідків Великої пожежі в Лондоні, яка знищила більшу частину міста більш ніж 350 років тому, було те, що це призвело до народження страхування від пожежі та страхування житла в цілому. Після зруйнування понад 30 000 будинків людина на ім’я Ніколас Барбон заснував страховий бізнес. Згодом він представив першу в місті водночас й пожежну й страхову компанію.

Тож вони, починаючи з 1682 року, убезпечували будинки Лондону від пожеж. Звісно, ти з них, що сплатили страховий внесок. До таких будинків була прикріплена металева пластина, яка гарантувала, що якщо виникне пожежа, страхова компанія забезпечить її гасіння. Якщо будівля не була застрахована, пожежу не гасили, якщо вона не загрожувала поширитися на застраховану будівлю.

  • Найвідоміший страховий агент став засновником держави

Історія знає багато діячів, пов’язаних зі страхуванням, але найвідомішим страховим агентом вважається Бенджамін Франклін, один з батьків-засновників американської державі. Його зображення надруковано на банкноті у 100 доларів (найбільшій купюрі, що випускається до обігу у США).

Своє успішне підприємство в страховій галузі він організував в 1752 році. Ця компанія існує й донині під назвою The Philadelphia Contributionship. З початку вона спеціалізувалась на страхуванні від пожеж – компанія продавала поліси терміном на сім років на досить вигідних умовах: якщо за час дії поліса пожежі не сталося, все сплачені гроші компанія повертала.

  • Перший страховий поліс на авто коштував 12 доларів 25 центів

Перший поліс страхування автомобіля був проданий в США страховою компанією Travelers (вона до речі теж продовжує працювати). У 1898 році автомашини ще були екзотикою, як й ідея автострахування. Але пан Мартін вирішив застрахувати свій автомобіль на 500 доларів, заплативши 12 доларів 25 центів. Невідомо, чи сталася з ним страхова подія чи ні. Але якщо підходити до цього договору страхування з сучасними мірками, він уклав вигідну угоду. Ціна страхування склала 2,45% від ціни автомобіля — сьогодні розмір страхової премії може становити 7-12% від вартості автомобіля.

  • Перший підручник у Російській імперії зі страхування написаний у Києві

В Україну класичне страхування прийшло із Західної Європи. У 1857 р. в Одесі було створено Російське товариство пароплавства і торгівлі. За прикладом Ліфляндського товариства у Києві було організовано товариство взаємного страхування землевласників. У 1909 р. було затверджено статут Харківського Товариства страхування від вогню майна гірничих і гірничозаводських підприємств.

Розвиток галузі потребував й наукового вивчення, цим активно займалися у Київському Комерційному Інституті, тут розвивалась Київська страхова наукова школа, а засновник школи Костянтин Воблій займався створенням першого в Росії підручника зі страхування. У 1915 р. виходить друком його велика (17 др. арк.) монографія «Основи економії страхування».

Головне

Як забезпечували страхування вантажів у стародавньому Китаї, який страховий агент став засновником держави, чому табличка на будівлі може вважатися страховим полісом та де був написаний перший в історії Російської імперії підручник зі страхування.
всі новини
Перейти на UA
Перейти на RU
Go to ENG