Пропонуємо вашій увазі деякі новини страхової сфери, які можуть мати вплив в майбутньому.
НБУ планує ввести нові вимоги до діяльності страхових посередників та брокерів в Україні
Національний банк України пропонує для обговорення нові вимоги до діяльності страхових посередників. Йдеться про особливості їх реєстрації та здійснення посередницької діяльності у сфері страхування (перестрахування). Для цього Національний банк опублікував проєкт постанови «Про затвердження Положення про реєстрацію страхових та перестрахових брокерів і умови здійснення посередницької діяльності у сфері страхування та про внесення змін до деяких нормативно-правових актів НБУ», розробленої на виконання вимог Закону України «Про страхування».
Положення, внесені на громадське обговорення, визначають процедуру здійснення Нацбанком нагляду за посередницькою діяльністю в сфері страхування і перестрахування. Нагадаємо, Національний банк відповідно до повноважень, визначених законом, веде Державний реєстр страхових та перестрахових брокерів і перелік повідомлень страхових і перестрахувальних брокерів-нерезидентів.
Також документом передбачається зобов’язання брокерів, включених до реєстру, повідомляти НБУ про призначення керівників і проходження ними навчання. Здійснюючи діяльність, такі брокери повинні мати власний веб-сайт, а брокери юридичні особи зобов’язані мати окремі поточні рахунки в банківських установах для здійснення своєї господарської діяльності і для здійснення операцій із страхувальниками (перестрахувальниками). Положенням скасовується зобов’язання брокерів подавати звітність до Національного банку.
Глобальні застраховані збитки від катастроф в світі перевищили середній показник за 12 років
За даними Jefferies, глобальні застраховані збитки від катастроф на 101% перевищують довгостроковий середній показник (2008-2020 рр.) та більш ніж на 87% вище середнього за 10 років, оскільки ураган «Іда» додав до навантаження в серпні близько 32,2 млрд доларів.
Без урахування збитків «Іда», аналіз Jefferies показує, що збитки з початку року (січень-серпень) на 15% вище довгострокового середнього значення і на 7% вище середнього за 10 років. Застраховані збитки від катастроф в липні були на 41% вище довгострокового середнього показника, або на 36% вище середнього за 10 років.
Які зміни плануються в ОСЦПВ
Максимальний розмір відшкодування по ОСЦПВ у 2022 році в Україні може суттєво зрости і це не єдина зміна на краще, що очікує постраждалих в ДТП в разі прийняття нового закону «Про ОСЦПВ». Планується цілий ряд нововведень, які повинні підвищити рівень захисту учасників дорожнього руху в Україні, про це розповів директор Моторного (транспортного) страхового бюро України (МТСБУ) Володимир Шевченко.
Удосконалити законодавство потрібно, в першу чергу, для поліпшення захисту інтересів потерпілих у ДТП. Одне з основних нововведень законопроекту стосується поступового збільшення розмірів страхових сум (максимального розміру виплати) до європейського рівня. Необхідність в цьому очевидна. Сьогодні в Україні максимальний розмір виплат по збитку майна потерпілого в ДТП становить 130 тис. грн, а за шкоду здоров’ю та життю – 260 тис. грн на одного потерпілого (але не більше 650 тис. грн на один страховий випадок). Досить часто такий розмір страхової суми виявляється недостатнім для відновлення автотранспорту після ДТП і лікування постраждалих або компенсації за втрату годувальника.
«Чинне законодавство дозволяє підвищувати страхові суми лише на рівень інфляції. Зокрема, недавно МТСБУ звернулося до Національного банку України з пропозицією їх збільшення до 160 тис. грн за шкоду, заподіяну майну потерпілого, і 320 тис. грн – за шкоду життю і здоров’ю. Але цього недостатньо: потрібно докорінно змінити підхід, особливо в частині виплат за шкоду життю і здоров’ю », – говорить генеральний директор МТСБУ.
Вже в перший рік після прийняття закону пропонується збільшити виплати за шкоду, завдану життю і здоров’ю, до 1 млн грн на одного потерпілого, а за шкоду, нанесену майну, – до 500 тис. грн. Далі страхові суми поступово будуть підвищуватися до декількох мільйонів гривень.
Ще одне питання, яке повинен вирішити новий закон про ОСЦПВ, стосується виплат з урахуванням зносу автозапчастин. Коли такий «автомобіль-довгожитель» потрапляє в аварію, його власник отримує приблизно 30-50% від суми, необхідної для придбання запчастин для ремонту. Згідно з чинним законодавством, страховики починають нараховувати знос деталей для вітчизняних автомобілів, які старші 5 років, і для іноземних, вік яких перевищує 7 років. Вартість же ремонтних робіт відшкодовується в повному обсязі. Така невідповідність між сумами страхового відшкодування і необхідними витратами на ремонт викликає обурення автовласників. Це планують виправити.
За матеріалами видання forinsurer.com