Літні місяці – це не тільки сонце, але також грози і дощі, які починаються раптово. Під час цих природних явищ водіння може стати складним завданням. У цьому матеріалі розповімо про правила водіння, коли раптово почалася сильна злива, а ще нагадаємо, як уникнути гідроудару двигуна.
Забезпечте кращу видимість
У дощову погоду всі предмети, включаючи пішоходів і інші автомобілі, видно нечітко. Радимо завжди тримати бачок омивача повним, а склоочисники – в ідеальному стані, щоб в будь-який момент очистити лобове скло. Якщо склоочисники з якоїсь причини не працюють, продовжувати рух заборонено. Тому краще перечекайте негоду.
Будьте уважні на слизькій дорозі
Під час дощу дорога стає дуже cлізкой, починається так зване аквапланування. Справа в тому, що шар піску і бруду намокає, а коли він опиняється між покришками і дорогий, то стає своєрідною «змазкою». Розмоклий бруд значною мірою погіршує зчеплення шин з поверхнею дороги. Особливо на самому початку дощу, коли весь бруд з асфальту ще не змитий. Таким чином, невеликий дощ може бути набагато небезпечнішим, ніж проливний. Коефіцієнт зчеплення в цьому випадку набагато менший, ніж в момент зливи.
Варто зазначити, що зчеплення у різних дорожніх покриттів відрізняються. Так, наприклад, асфальт більш небезпечний під час дощу, ніж бетон і бруківка. Гальмівний шлях на мокрій дорозі збільшується, тому починайте гальмування заздалегідь.
Скорегуйте свою манеру водіння
Їзда в дощ – це екстремально, так що не варто «лихачити». Не радимо під час дощу користуватися круїз-контролем. Часто ця система не адаптована під сирі погодні умови. Іноді під час дощу гальмівні колодки намокають і менше відгукуються на натиснення педалі. У такому випадку їх потрібно підсушити: можна проїхати невелику відстань, при цьому злегка натискаючи на педаль гальма кілька разів. Під час дощу швидкість автомобіля не повинна перевищувати 50 км / год (якщо немає інших обмежень по швидкості). А ще обов’язково дотримуйтеся дистанції до автомобіля, що їде попереду. Ще раз нагадаємо, що гальмівний шлях на мокрій дорозі збільшується. А ще небезпека може бути пов’язана і з брудом з-під коліс. Вона може забризкати лобове скло, а це обмежить вашу видимість саме в ті моменти, коли треба бути напоготові, а це може привести до аварії. А ще пам’ятайте про пішоходів – під час дощу вони часто забувають про обережність. Так що перед пішохідними переходами заздалегідь зменшуйте швидкість, хоча робити це потрібно і в гарну погоду.
Пам’ятаєте про небезпеку гідроудару
Чого ще слід берегтися під час дощу, так це від гідроудару двигуна – ситуації, коли волога потрапляє на поршні двигуна через повітряний фільтр під час «форсування» глибокої калюжі.
В принципі, сучасні автомобілі непогано захищені від гідроудару – повітрозабірник зазвичай розташований у верхній частині моторного відсіку, куди вода не дістає. Крім того, впускні трубопроводи зазвичай дуже специфічної форми, і вологи пройти через них дуже важко. Однак, повністю виключати можливість гідроудару все ж не варто. Адже для того, щоб він відбувся, мотору досить «ковтнути» зовсім небагато води.
Як поводитися, щоб не отримати гідроудар?
Краще перечекати дощ вдома. 🙂 Навіть якщо у вас є КАСКО, то компенсувати ремонт двигуна після гідроудару доведеться самостійно, бо така ситуація найчастіше є винятком зі страхового покриття. Можливо, цей факт зробить вас більш акуратним водієм. Однак якщо їхати все-таки довелося, то запам’ятайте одне правило: по глибоких калюжах слід їхати повільно, може бути навіть 5 – 7 км / год, на першій передачі. А краще об’їжджати їх.
Що робити, якщо автомобіль все-таки заглох в калюжі?
Якщо ж під час проїзду калюжі двигун все ж заглох, не треба робити спроби завести авто. Краще викликайте евакуатор і їдьте на СТО, там повинні просушити циліндри двигуна, і це може вберегти авто від більш серйозного ремонту.